Välkommen till vår FAQ

I vår FAQ har vi samlat de vanligaste frågorna från er användare gällande allt från hur man gör till hur man betalar.

Skulle svaret på just din fråga ändå inte finnas här är du alltid varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] eller via Messenger.

Vi arbetar ständigt för att förbättra Cardly, både befintlig funktionalitet och nya features. All feedback är därför välkommen!

Hur gör jag?

Det första du måste göra är att ladda ner appen, det gör du här om du har en Iphone eller här om du har en Android. Sen gör du så här,

  1. Välj en bild från ditt fotoalbum eller ta ett nytt foto med kameran, alternativt välj ett färdigt motiv ur vår motivbank.
  2. Skriv en hälsning på framsidan av ditt kort, om du vill, och redigera utseendet på din hälsning.
  3. Skriv en hälsning på baksidan av kortet och lägg till mottagare.
  4. Betala och skicka.
  5. En orderbekräftelse och ditt kvitto kommer via mejl till din inkorg.​

Vad kostar det och hur betalar jag?

Att skicka ett kort kostar 19 kr, ju fler kort du skickar desto billigare blir det per kort. Du ser din aktuella rabatt i appen allteftersom du lägger till mottagare och hela din rabatt redovisas sedan i kassan.

När kommer kortet fram?

Beställer du ditt kort innan kl. 16:00 på vardagar trycker vi kortet och lägger det på lådan redan samma dag. Postnord levererar vanligtvis på 1-2 vardagar.

Vad händer om mitt kort inte kommer fram?

Om ditt kort inte har kommit fram till mottagaren inom tre vardagar låter det som att något har gått fel. Kontakta oss då via mejl på [email protected] och berätta vad som har hänt. För att kunna hjälpa dig behöver vi ditt ordernummer så skriv gärna med det också från början!

Vad har vykortet för storlek?

I dagsläget är alla vykort som skickas via Cardly i storleken A5.